250 €
Základné údaje
Používané
Chevrolet
Poznámka
Ponúkam na predaj hlavu A16XER (katalógové číslo 55559340) z Chevroletu Cruze 1.6i 16V 91 kW - prvý majiteľ. Označenie bloku motora F16D4 (LDE). Nájazd 201 300 km. Vozidlo bolo prevádzkované na LPG 10 rokov a došlo v dôsledku vyšších teplôt horenia plynu k prasknutiu výfukového ventilu na prvom valci a strate kompresie. Stav tesnosti ostatných ventilov a sediel neznámy. Dôvod predaja je výmena hlavy na vozidle za repasovanú.
Používaný olej výhradne so špecifikáciou Dexos II - Castrol Magnatec 5W-40 C3, posledné 4 roky Motul X-clean 8100 5W-40 C3. Hlava by mala byť kompatibilná aj pre slabšie výkonové verzie motora F16D4. Hlava je z verzie bez MAF snímača, len s teplotným snímačom v hadici sania. Hlava sa dá vraj použiť aj pre Opel Zafira a Opel Astra H (okrem Opel Astra J s MAF snímačom, ktorá má údajne iný profil palcov vačiek a nenaštartovala by s týmito vačkami).
Hlava prevádzkovaná až do výmeny za repasovanú (aktuálne 4-tí deň demontovaná). Zimný motor s danou hlavou nedržal voľnobeh a nemal silu výjsť kopec. Zohratím motora sa voľnobeh ustálil a motor mal vyššiu silu. Pri rozbiehaní bolo citeľné nelineárne zaberanie motora a mal 3-valcový chod aj po zohratí. V cestovných otáčkach šiel lineárne. Motor mal problém so štartovaním, ak bol vlažný, teda je predpoklad netesnosti aj na ostatných ventiloch / sedlách.
Hlavu je nutné repasovať, neodporúčam na priamu montáž v aktuálnom stave.
Na vnútro hlavy sa nesiahalo, sú tam od výroby namontované vačkové hriadele, ventily, hrnčekové zdvihátka, vratné pružiny... Hlava je bez solenoidov, ktoré časujú variátory (fázové meniče, t.j rozvodové kolesá). Variátory sú tiež demontované z hlavy.
K tejto hlave viem dať veci z hlavy, ktorú som kupoval na repas, mala 220-tisíc km, stav vecí neznámy:
Variátory, ventilový kryt, snímače polohy vačiek, zadný kryt rozvodu, montážne oká.
Na výfukovej strane hlavy chýba jeden štift, vytočil sa pri povoľovaní skrutky zvodov, možno ho niekde nájdem.
Na priloženom videu v galérii môžete vidieť správanie sa motora s ponúkanou hlavou pri zimnom štarte.
Kontaktovať mailom, cudzie čísla nedvíham.