6 200 €
Registračný poplatok: 72 €
Základné údaje
2008
Používané
257 300 km Overiť
Diesel
1910 cm³ (1.9 l)
110 kw (150 PS)
6-st. manuálna
Combi
Predný
Spotreba
mesto
mimo mesta
kombinovaná
Ostatné údaje
Euro 4
5-dverové
5-miestne
Čierna metalíza
ZAR93900007229818
DS989HJ
Bezpečnosť
- ABS
- ADS
- ASR
- Brzdový asistent
- Centrálne zamykanie
- DSC
- ESP
- Imobilizér
- Isofix
- Deaktivácia airbagov
- Airbag 7x
Komfort
- Diaľkové ovládanie zamykania
- Elektrické zrkadlá
- Kožený interiér
- Lakťová opierka
- Multifunkčný volant
- Palubný počítač
- Posilňovač riadenia
- Tempomat
- Klimatizovaná priehradka
- Bezkľúčové otváranie dverí
- Bluetooth handsfree
- Dotykový displej
- Kožený paket
- Parkovacie senzory
- Apple CarPlay
- Android Auto
- Vonkajší teplomer
- Klimatizácia dvojzónová
- Elektrické okná 4x
- Rádio
- Bi-Xenónové svetlomety
- Vyhrievané sedačky vpredu
Dalšia výbava
- Dažďový senzor
- Hliníkové disky
- Hmlovky
- Strešný nosič
- Svetelný senzor
- Ostrekovače svetlometov
Dalšie informácie
- STK platná do 06/2027
- EK platná do 06/2027
- Dovezené
- Kontrola originality
- Nehavarované
Poznámka
S ťažkým srdcom, ale rozhodol som sa predať svoje Alfa Romeo 159 SW Ti. Keďže poslednou dobou z dôvodu prechodu na home office jazdím veľmi málo, bola by škoda ho ničiť krátkymi trasami (a zároveň som dostal ponuku, ktorá sa neodmieta), rozhodol som sa zakúpiť si nové benzínové vozidlo.
Auto vlastním od roku 2021, som tretím majiteľom (technicky vzato tretím aj štvrtým majiteľom, keďže najskôr som auto kupoval ako fyzická osoba, potom som ho prepísal na svoju firmu). Pôvodom pochádza z Belgicka, dovezené bolo v roku 2013 pre druhého majiteľa, od ktorého som si auto kúpil. Kupoval som to cez svojho mechanika, ten totiž auto od svojho dovozu servisoval a servisuje aj dodnes.
Čo sa týka stavu, tak technicky je vo veľmi dobrom stave, interiér pekne zachovalý, na exteriéri je už ale vidieť vek, sú tam chybičky krásy, ale podľa mňa na svoj vek nič hrozného. Auto bolo pravidelne servisované, olej bol menený každých 15 000 km alebo 1 rok, posledná výmena bola 06/2025, kedy boli vymenené aj rozvody a olej v prevodovke (menil som každých 60 000 km, kedy sa preplnilo nad maximum, ako sa u prevodovky M32 odporúča) a spravila sa nová STK, takže v súčasnosti sadnúť a jazdiť. Vtedy som si ešte nebol istý, či predám, preto som si dal spraviť veľký servis.
Treba spomenúť, že niekoľko typických chýb už bolo opravených, DPF je vypísaná (na EK žiadne problémy, motor spĺňa EURO 4 aj bez DPF), vírivé klapky v sacom potrubí odstránené (predišlo sa tým problému, že sa často pri vyššom nájazdu uvoľnia a spadnú do motora), lanká ručných bŕzd vymenené, zadné TI pružiny vymenené (12/2023, pri vyššom nájazde sa zlomia, to sa stalo aj mne, vymenený na originálny diel za 200€/kus, čiže ďalších 200 tisíc km s tým problém nebude). Minulý rok 06/2024 (pri 235 tisíc km) vymenené predné horné a dolné ramená, tyčky stabilizátora, servo čerpadlo a žhaviče. Vymenené bolo aj servo čerpadlo riadenia a auto má novú batériu.
V súčasnosti auto nevykazuje žiadne poruchy, výmena brzdových kotúčov a platničiek ale predpokladám, že bude v priebehu jedného roka potrebná. Občas sa taktiež ozýva zvuk od ľavých predných kolies – predpokladám, že to bude čap spojovacej tyče riadenia, ktorá bola nedávno menená na pravej strane. Takže menšie chybičky sa určite nájdu, sú ale väčšinou kozmetické a plne odpovedajú veku auta – jedná o 17 ročné vozidlo, s tým treba rátať.
K aute nemám sezónne prezutie (plánoval som prechod na celoročné pneu), súčasné letné pneumatiky sú jazdené druhú sezónu.
Pôvodne malo auto halogénové svetlomety, tie boli dodatočne prerobené na bixenonové, ktoré svietia brutálne dobre – niekedy až priveľmi, preto som si svetelný ľúč nastavil nižšie, aby som nikoho neoslňoval. Bixenonové projektory boli montované do nových svetlometov značky Depo. Kvôli prerábke som si dal vymeniť predný nárazník za inú s ostrekovačmi svetlometov, tie sú na aute plne funkčné. Hmlovky majú LED žiarovky a dodatočne montovaný LED pás, tzv. angel eyes, ktoré využívam ako denné svietenie, svetlomety sa zapínajú iba v noci. Kvôli prerábke svetlometov na bixenonové svieti na prístrojovej doske kontrolka „vybitých žiaroviek“ – nič to neovplyvní, ale treba vedieť.
Pôvodná maska na nárazníku bola vymenená za modernejšiu, originál ale pridám. Pôvodné autorádio tiež pridám, tá bola vymenená za multifunkčné autorádio Sony XAV-AX3005DB s možnosťou pripojenia telefónu cez USB (USB konektor je v priehradke pred spolujazdcom) a využívania funkcie Android Auto/Apple Carplay. Telefón sa dá pripojiť aj cez Bluetooth. V interiéri bol vymenený volant, hlavica riadiaca páky aj lakťová opierka, takže tie sú ako nové.